7 tipp a kosárelhagyási arány csökkentéséhez

Az e-kereskedelem világában gyakori a magas kosárelhagyási arány. A legfrissebb kutatások szerint a terméket kosárba helyezők akár 60-80%-a félbehagyja a vásárlás folyamatát, és anélkül távozik webáruházunkból, hogy egy forintot is ott hagyna. 

Az e-kereskedők tisztában vannak azzal, hogy weboldalukra forgalmat kell generálniuk, és a látogatót vásárlásra kell bírniuk. Az egyre drágább kattintási költségek, és a megjelenő konkurensek mellett nem engedhetik meg maguknak hogy az érdeklődők ekkora százalékban hagyják el weboldalukat vásárlás nélkül. 

Sajnos ez a magas ráta nem csökkenthető le nullára, azonban meg kell próbálnunk olyan eszközöket alkalmazni, illetve a kosár/pénztár folyamatunkat úgy kialakítani, hogy a kosár elhagyási arány minél alacsonyabb legyen.

Összeszedtünk pár tippet, amelyekkel bizonyítottan csökkenthető ez a magas arány, és több bevétel maradhat a zsebünkben.

 

Használj elhagyott kosár értesítőt!

Az egyik legrégibb, de leghatásosabb eszköz a kosárelhagyás csökkentésére. Célja, hogy az elkezdett, de be nem fejezett vásárlásokról értesítse a látogatókat, és ösztönözze őket a vásárlás befejezésére. 

A rendszer elment minden létrehozott kosarat – persze csak abban az esetben, ha ismerjük a felhasználó e-mail címét. A rendszer figyelni fogja, hogy történt-e megrendelés vagy sem. Amennyiben nem fejezte be a felhasználó, küld egy automatikus üzenetet, amellyel megpróbálhatjuk a felhasználót visszacsábítani a webáruházunkba.

Az üzenetekben kedvezményes kupon kódot is elhelyezhetünk, amivel még inkább ösztönözzük a látogatót a vásárlás befejezésére.

A legtöbb webáruház rendszerben alapból van ilyen lehetőség, ha pedig még sincsen, akkor bármilyen e-mail szoftver képes erre. Pl. Mailchimp.

Egyszerűsítsd a vásárlási folyamatot!

Minél több lépésből áll, és minél hosszabb egy vásárlási folyamat, annál nagyobb a valószínűsége annak, hogy az érdeklődő vásárlás nélkül távozik. Ideális esetben mindössze 2-3 lépésben meg kell tudni oldani a vásárlást.

Tippek:

  1. A pénztár űrlapjánál, csak a legfontosabb adatok kérd be. Megrendelő neve, szállítási és számlázási címe, megjegyzések. Senki nem szeret hosszú űrlapokat kitölteni.
  2. A lépéseket érdemes egy folyamatábrával megjeleníteni, hogy tudja a felhasználó, hogy a vásárlás melyik szakaszában jár, és mennyi van még hátra.

 

Regisztráció nélküli vásárlás

Ez az egyik legfontosabb szempont, ami magas kosárelhagyási arányhoz vezet. Engedélyezd a vevőd számára, hogy regisztráció nélkül is le tudja adni a rendelését, és opcionális legyen számára a regisztráció lehetősége.

Itt megmutathatod neki, hogy milyen előnyökkel jár a regisztráció (Korábbi rendelések megtekintése, szállítás nyomonkövetése stb.).

Fizetési lehetőségek hiánya

Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy a vásárló kifizesse a megrendelt termékét. Ilyen pl: Online bankkártyás fizetés, Utánvét, Paypal, Banki utalás.

Magyarországon továbbra is töretlenül a legnépszerűbb fizetési mód az utánvétes fizetés. Sokan szeretnek még mindig készpénzben fizetni a futárnál, vagy szimplán hiányzik a bizalom a webshop felé, hogy előre kifizesse a terméke értékét.

Az utánvétes fizetés lehetősége ugyan kockázattal jár, hisz fennáll a lehetősége hogy a vásárló nem veszi át a terméket. Ilyenkor bukjuk a szállítás összegét, és sok esetben a logisztikai partner a visszáru ellenértékét is kiszámlázza felénk. Mindezek ellenére 10-ből, közel 8 vásárló az utánvétes fizetést választja a rendelés leadásakor, szóval lehetőleg ne hagyd ki a fizetési lehetőségek közül.

Használj kilépési (exit) popupokat!

A kosárelhagyás jellemzően olyan művelet, amit a látogató azért hajt végre, mert az adott pillanatban lecsökken az érdeklődése a termékünk iránt. Ilyenkor van lehetőségunk egy kilépési (exit) popuppal megmenteni a vásárlást. Az ajánlat akkor jelenik meg neki, amikor már amúgy is menni akar, így biztosak lehetünk benne hogy nem zavarjuk meg a webáruház böngészésében, vagy a vásárlás leadása közben. 

A felugró ablakban adhatunk neki egy kedvezményes kupont, vagy megmutathatjuk neki, hogy mennyi összeg hiányzik az ingyenes szállításhoz. A kilépési popupok leggyakrabban a kilépési szándék popup kategóriájába esnek.

Kilépési szándék popup: Csak asztali eszközökön működik. Amint az egérrel közelítünk a böngésző, vagy az ablak bezárásához, abban a pillanatban aktiválódik a popup.

Népszerű popup szoftver: Optimonk

(Dinamikus) remarketing hirdetések 

A remarketing hirdetések az online marketing egyik leghatékonyabb eszköze. Segítségével megcélozhatjuk azokat a felhásználókat, akik korábban már a webáruházunkban jártak. Olyan felhasználókat célozhatunk akik: A kosár- vagy termékoldalon jártak, de nem vásároltak. Meglévő vásárlóknak személyre szabott ajánlattal állhatunk elő.

A dinamikus remarketing egy haladó megoldás, amely segítségével pontosan azokat a termékeket jeleníthetjük meg a felhasználó számára amiket böngészett weboldalunkon. Így a látogatónk sokkal személyre szabottabb hirdetésekkel találja szemben magát, ami által nagyobb az esélye hogy visszatér az oldalunkra, és befejezi a vásárlást.

Chatbot használata

A Chatbot alkalmazása is a haladóbb megoldások közé tartozik a webshopok körében. Itt Facebook Messengerbe iratkoztatjuk fel a vásárlókat. Az emberek hamarabb nyitnak meg egy Messenger üzenetet, mint egy e-mailt, így ennek az eszköznek magasabb a megnyitási, és egyben a konverziós aránya is mint a hagyomás e-mailé.

Az email esetében ráadásul ott vannak a különböző spam, és promóciós szűrök, ahol gyakran megakad az üzenetünk. A chatbot segítségével azon felül, hogy egy teljes “vásárlói útvonalat” alakíthatunk ki, ahol az érdeklődőt folyamatosan lökdössük a vásárlás irányába, emlékezteti őt az elhagyott kosárról, akár több üzenet, és egy kedvezményes ajánlat formájában. 

Chatbot szoftverek: Manychat, Chatfiuel, Recart

Oszd meg másokkal is

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: google
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: print
Megosztás itt: email