Hogyan hozd ki a maximumot a landing oldaladból? (6 magyar példán keresztül)

Szerintem kész landing oldal  nem létezik. Ugyanis mindig lehet még rajta mit csiszolni-faragni, hogy jobb eredményeket érjünk el. Biztos neked is ismerősen hangzik a következő mondás: “Az ördög a részletekben rejlik”. Ez a landing oldalakra nagyon is jellemző, hiszen gyakran pár apró módosítással, akár meg is duplázhatod a konverziókat. 

Kicsit kutakodtam a magyar piacon, és összegyűjtöttem neked pár olyan megoldást amit mindenképpen érdemes lenne kipróbálnod. Fontos leszögeznem, hogy pontos adatokkal nem tudok szolgálni, azonban biztos vagyok benne, hogy ezek a kis apróságok érezhetően növelik az adott oldal konverzióját.

 

Fontos: Csak egy dologra fókuszálj!

Csak akkor fogsz kiemelkedő eredményeket elérni, ha nem próbálsz meg több dolgot kommunikálni egy landing oldalon belül. Mindig arra kell törekedned, hogy a látogatót ne zavard össze. Abban a pillanatban hogy bizonytalan, vagy egyszerűen nem érti miről szól az adott oldal, ott fogja hagyni. 

Segítségképpen összeszedtem neked pár gyakori célt:

  • Lead generálás: Ezeknek az oldalnak az a célja, hogy az értékesítő oldalra érkező emberek megadják az adataikat.  Ezt úgy tudod a legjobban elérni, ha valami értéket kínálsz fel az adatokért cserébe. Ez lehet egy e-book, webinar, videó sorozat, e-mail sorozat, check lista stb. 
  • Lead gondozás: Amikor azokat próbáljuk elérni, akik már bizalmat szavaztak nekünk. Csinálhatsz  kifejezetten nekik szóló ajánlatot, amit máshol nem hirdetsz. Nagyon fontos, hogy ne mindig az új vevőkre koncentrálj, hanem fordíts kellő figyelmet a meglévőkre is. 
  • Vásárlás: Ezt szerintem nem kell túlmagyarázni. Ebben az esetben a látogatót szeretnénk vásárlóvá konvertálni.

Most, hogy ezeket tisztáztuk, nézzünk meg pár magyar megoldást, amit neked is érdemes lesz alkalmazni. 

 

1. Az újságot is a címlap adja el!

A képen egy Hero sectiont, vagyis egy úgynevezett hajtás feletti részt látsz. Ez egy weboldal alfája és omegája. Úgy képzeld el mint az újság címlapját, azonban itt nem az újságot kell eladni, hanem a görgetést. Hiszen hiába van egy kihagyhatatlan ajánlatod, ha már az elején ott hagyják a landing oldalt.

Márta Krisztián önműködő marketing és értékesítési rendszereket tervez és kivitelez, és ez már a nyitóképernyőn észre is vehető. Ráadásul a CTA (call to action) gombok is beszédesek, ami szintén plusz pont. Ha rámegyünk az “Erre van szükségem” gombra, már elő is jön a lead gyűjtő form.

 

2. Mennyire ismered a vevőidet?

Minél jobban ismered a vevőidet, annál jobban fogsz tudni nekik értékesíteni. Hiszen tudod milyen problémákkal küzdenek, mit szeretnének elérni, vagy mi az amitől éjszaka nem tudnak aludni.

Ha ezek megvannak, akkor már csak kommunikálnod kell őket. Lássák a vevőid, hogy tényleg átérzed amin keresztül mennek, és hogy te tudod rá a megoldást, a megfelelő gyógyírt. Mert az emberek nem termékeket vagy szolgáltatásokat vásárolnak, hanem megoldásokat, élményeket, vágyakat.

Tóth Mihály Marketing Akadémia landing oldalán lévő blokk pontosan ezt a célt szolgálja – nagyszerű megoldás!

 

3. A látogatót az érdekli, hogy ő mit fog kapni!

Mit fogok pontosan kapni, ha ezt megveszem? Mitől lesz jobb nekem? A vevőt rengeteg inger éri, illetve számtalan ajánlattal is találkozik naponta. Éppen ezért segítened kell neki a döntésben. Mondd el neki, hogy az amit te kínálsz, miben fogja őt segíteni, mitől lesz másabb az élete ha a te terméked mellett teszi le a voksát.

Weiser István oldalán 7 olyan pontot is találunk ami elmagyarázza, hogy pontosan mit kapsz, ha a könyvben szerepelt technikákat alkalmazod.  

 

4. A határidők működnek!

A tudat, hogy valamiről lemaradunk, vagy valamit elveszítünk, erős érzelmeket vált ki az emberből. Mondok egy példát: Ha 5 percenként adok neked 10.000 forintot, akkor nagyon boldog leszel. De ha megfordítom és azt mondom, hogy 5 percenként elveszek tőled 10.000 forintot, akkor az érzelmek sokkal intenzívebbek lesznek.

Ha van rá lehetőséged, akkor mindenképp használd ezt a taktikát. Szabd meg, hogy x ideig x gyorsasági kedvezménnyel vásárolhatja meg az adott termékedet, vagy szolgáltatásodat. Esetleg azt, hogy csak az első 10 megrendelő kapja meg a bónuszokat, stb. Légy kreatív, de ha azt mondod, hogy 1 napig érvényes az ajánlat, akkor ne hosszabbítsd meg utána, mert így hosszú távon már hitelességét veszti a dolog.

Kárász Zsolt korábbi rendezvényének az oldalán az oldal elhagyásakor felugrott egy sürgető pop-up. Ahol már fel is kínálja a jegyvásárlás lehetőségét. Az irány nagyon jó.

 

5. Hogyan történik a jelentkezés/regisztráció/vásárlás menete?

Sokan azért nem vásárolnak egy weboldalon, mert nem tudják hogyan kell rendelni, mi történik a rendelés után vagy hogy pontosan hogyan fog hozzájutni a megvásárolt dologhoz. A Bártfai Balázs által megszervezett Hasznos pihenés című “rendezvény” oldalán ez nagyon okosan van levezetve. Így a vevő pontosan tudja, hogy mikor mi fog történni, csökkentve ezzel a bizonytalanság érzetét.

 

6. Garancia = bizonytalanság csökkentése

A garanciavállalással döntésre tudod bírni azokat is akik még kételkednek. Ha annyira biztos vagy a képzésedben, termékedben, szolgáltatásodban, hogy akár vállalnál a sikerére garanciát is, akkor tedd meg. Ezzel is azt sugallod, hogy a vásárlónak semmi vesztenivalója sincsen, hiszen ha nem azt kapja, amit remélt, akkor visszakapja a pénzét – mint ahogyan a BOOM Marketing oldalán is látható.

 

További ötletek

Végül pedig arra gondoltam, hogy adok neked egy kis útravalót is (ha a fenti példák nem adtak volna már elég ötletet). Ezeket a dolgokat tartsd szem előtt, ha landing oldalt tervezel, vagy a már meglévő landing oldaladat szeretnéd optimalizálni.

Kinézet: Ahogy a való életben, úgy a weben is fontos a megjelenés. Mindig olyan színeket használj, amik  illenek az adott termékhez, szolgáltatáshoz. A legjobb ha a vállalkozásod arculatának a színeit használod. 2-3 szín tökéletesen elég.

A kevesebb néha több: Sajnos még mindig találkozok olyan oldalakkal, ahol a készítő úgy gondolta, hogy egy oldalon belül mindent összesűrít, és szinte alig hagy egy kis üres helyet a képernyőn. Ezek a megoldások nem növelik, hanem csökkentik a konverziót. Nyugodtan használj nagyobb üres helyeket.  A szellősebb landing oldalak sokkal befogadhatóbbak (még akkor is ha nagyon hosszúak), ráadásul a szemnek is sokkal pihentetőbbek.

Mindig tesztelj: Mint ahogy már említettem, kész landing oldal nem létezik. Folyamatosan érdemes A/B tesztelni az érkező oldalt. Mert néha egy címsor, vagy kép megváltoztatásával meg is duplázhatod a konverziókat. Azonban egyszerre csak egy dolgot tesztelj. Így jobban láthatod, hogy mi az ami működik, és mi az ami kevésbé.

Lehet hogy most úgy gondolod, hogy ez egyszerre nagyon sok információ volt, azonban biztos vagyok benne, hogy ezekkel a kis apróságokkal a te landing oldalad is szárnyalhat. Ha pedig szakértőkre bíznád e nemes feladatot, akkor a csapatommal állunk a rendelkezésedre!

Oszd meg másokkal is

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: google
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: print
Megosztás itt: email