Miért jó, ha egy bizonyos bevétel felett profi marketingesekre bíznod a cégedet?

Minden vállalkozás életében eljön az a pont, amikor valóban elköteleződnek a marketing mellett, méghozzá az esetek többségében egy külsős ügynökség bevonásával.

Amikor ezt a lépést meghúzzák, akkor azzal elköteleződnek a fejlődés és a növekedés mellett – még ha ez az első hónapokban profit csökkenéssel is jár, egészen a marketing rendszer beindulásáig.

 

Mikor érdemes kiszervezned a marketinget?

Két esetet tudok kiemelni.

Az első esetben a cég marketing alapjai annyira jók, hogy már a meglévő állapotban is profitot termel a rendszer, azonban idő, vagy megfelelő szakmai háttér hiányában inkább profi ügynökségre bíznák a marketingjük továbbfejlesztését és az ebből beáramló profit következő szintre való emelését.

A második opció pedig az, amikor van elegendő tőke arra, hogy minimum 2-3 hónapig (de ne tagadjuk, esetenként akár fél évig is) mínuszosan működjön együtt az illető egy marketingessel. Ez általában akkor javasolt, amikor valaki abszolút nem ért a marketinghez, de tud hosszútávban gondolkozni és van elegendő tőkéje megfizetni egy profi marketinges csapatot.

 

Nézzünk mindkettőre egy példát!

Az első esetben egy olyan sportfogadással és tippekkel foglalkozó cég keresett meg minket, akiknek már előttünk is bőven profitot termelt a marketing gépezetük, viszont mivel nem voltak szakértők a témában (náluk főleg a hirdetések kezeléséről volt szó és az e-mail marketingről), érezték, hogy lehet ezt jobban is csinálni.

Igaz, még csak egy hónapja dolgozunk együtt velük, de mivel már meg voltak a nagyon erős alapjaik, ezért egy hónap alatt is kiemelkedő eredményeket értünk el náluk, és több mint 26x-os hirdetési megtérülés mellett megdupláztuk a korábbi legjobb hónapjuk bevételét.

A második eset is egy személyes példa lesz. Egy teljesen újonnan induló utazási irodával kezdtünk el együtt dolgozni február 1-től. Náluk a hosszú távú célnak az volt kitűzve, hogy 6 hónap után már profitábilisan tudjunk együttműködni, vagyis kitermeljük nekik a mi díjunkat, a hirdetési költségeket és még profit is maradjon bőven a cégnél.

Kicsivel több, mint egy hónap után jelenleg úgy állunk, hogy még nem profitábilis a dolog, viszont a folyamatos online kommunikációnak, Google és Facebook hirdetéseknek és blogcikkeknek köszönhetően futószalagon érkeznek a megrendelések és már kezd kirajzolódni egy növekedési görbe. Rengeteget tanultunk az elmúlt hónap során az utazási piacról, így előreláthatólag tovább fog fejlődni a történet.

Ha induló vállalkozásod van és nincsen tőkéd egy marketingest megfizetni, de van időd, akkor jobban jársz azzal, ha magad ülsz neki és elkezded elsajátítani a marketing rejtelmeit.

Remélem hasznos volt számodra ez a rövidke írás!

Ha úgy gondolnád, hogy a céged már a fent említett két fázisból az egyikben van, akkor keress meg, ülj le velem és a csapatommal egy beszélgetésre és nézzük meg, hogyan tudjuk együtt a következő szintre emelni a vállalkozásodat.

Oszd meg másokkal is

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: google
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: print
Megosztás itt: email